tisdag 2 april 2013

Hur slut kan man va?

När jag kom hem mådde jag verkligen skit.
Jag var yr, vilken kan härledas till att jag inte ätit eller druckit som jag borde, och samtidigt som jag druckit massa kaffe hela dagen. Så det var ju bara att äta och dricka!
Eftersom det varit underbart väder idag så tänkte jag på bussen hem att jag skulle dra ut till stallet och rida en bit. Men jag tog en mikrosiesta först!

Tog moppen ut och red en ganska lång runda med Hamras.
Vi tog en riktig mysrunda faktiskt. Utan att fokusera på form eller så.
Eftersom han måste sättas igång så red vi liksom bara en kulrunda.
Men det blidde allt lite trav och galopp. Så duktig^^

Det är ju dock lite is kvar, men den gamla gubben är ju så försiktig så det är ju lugnt... :)
Men jag längtar verkligen tills det är helt bart nu.
Jag är liksom ute och bara njuter, så skönt. ^^
Ska försöka börja rida typ tre ggr i veckan nu!

Simon och jag har bestämt att Lördagar har from nu ett tydlig schema.
På morgonen går vi upp i någorlunda vettig tid, cyklar ut till stallet och fixar där och fikar med Nisse. Och jag rider då självklart. Sen cykla hem och städa lägenheten!
Så det blir alltså vår städdag. Vi har ju städat hela lägenheten här, och upptäckt hur MYSIGT det är att ha heeeeelt rent. Så kan det fortsätta! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar