lördag 4 maj 2013

IKEA och Ullared!

Okej, det har hänt en jävla massa denna veckan. Så jag har VERKLIGEN inte hunnit blogga. Alls.
Det började egentligen i fredags (förra alltså) att bli ganska galet. Helena och jag fick för oss att impulshyra en bil till oss och Sofia så att vi kunde ta oss de få irriterande milen till IKEA och Ullared. 
Vi har velat åka dit tillsammans i typ ett år, men det har inte funkat med bussar och lånb av bil, så nu fick vi spunk och gjorde det. Så vi beställde denna fiiiiina Volvo från Statoil i två dygn. 1500 kr sammanlagt ca med bensin inräknat (Helena är en jävul på att köra bensinsnålt!!!).

DAG 1



Så i måndags åkte jag och Helena till Ikea och lekte där. Först gick vi igenom på en halvtimme (!!!) och plockade på oss allt vi SKULLE ha. När vi betalat första lasset (full kundvagn, tre saker Helenas ;)....) så gick vi och åt buffe på en närliggande restaurant. Mycket mysigt, och LCHF-vänligt. Grillbuffé ftw!

Sen gick vi ett andra varv, och tog lite mer... hur ska jag säga... öhm inte lika nödvändiga saker. 
Faaast det var ganska bra sen ändå. Men jag får alltid lite ångest ändå. (Har ju trots allt planerat mitt IKEA-inköp i ca två månader, så jag visste ju verkligen vad jag ville ha!)

Efter IKEA drog vi hem till Morgan. Morgan är Helenas mycket snälla pojkvän. Vi åt ostkaka och drack kaffe (detta vart även min kvällsmat). Stannade några timmar där och snackade allmän skit och gick husesyn. 
ÄLSKAR verkligen att kolla på andras hus.

Förklaring till bilderna under:
Jag gick på toa under ett tillfälle i Morgans hus. Och plötsligt hör jag: Duns duns duns. Väldigt rytmiskt. Jag kommer ut och ser detta:

Mycket oskyldigt egentligen. Men askul.

Helena looks done.

 På väg hem blev det en blixtvisit hemma hos Helenas barndomshem. 
Vilket var väldigt intressant! :) 
Vi kom hem elva. 

DAG 2

Klockan 08.39 anlände Sofia till Svenljunga för att kunna åka med oss till Ullared. 
Varken jag eller Sofia hade varit där förut, så våra oskulder blev väldigt tagna. 
Speciellt Sofias. ;)

Sprang runt på Ullared och plockade på oss lite smått och gott i ca 3 timmar. Åt på deras restaurang, även detta relativt LCHF-vänligt. Jag plockade på mig en massa, men kom ändå ganska bra undan. 
Tänkte att jag ska lägga upp bilder på allt jag köpte i ett annat inlägg. 
Simon fick iaf 4 flanellskjortor. Så snyggt tycker jag. 
Han passar i sånt. Min skogshuggaraktiga man. haaha. 


Detta är den enda bilden jag fick tag i på Ullared. Sen bestämde sig min mobil för att dö. 
Som vanligt! Det var ganska tomt med människor faktiskt. Vi blev inte påkörda en enda gång. Blidde nästan lite besviken. Men det var ju trots allt valborg samma dag! ;)

På väg hem var alla döda verkligen. Sååå ont i fötterna och körda i huvudet typ. 
Bilen var helt tyst förutom smaskandet från Sofia och mig som käkade fläsksvålar. 
14 kr st för en påse på Ullared, två för 44 på ICA. Mohahaha. Score!
Jadå, vi är helt normala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar