söndag 19 maj 2013

I torsdags ringde jag polisen!

Veckan innan jag åkte till Karlskrona så såg jag denna bil stå ute i skogen där jag rider. Jag gick inte i närheten av den då för jag tänkte att någon kanske var ute och gick eller så. Men i torsdags när jag red förbi så stod den kvar och då bestämde jag mig för att jag på tillbakavägen skulle ringa polisen och tipsa om var den stod. Sagt och gjort, det gjorde jag.

Hamras tyckte jag var asjobbig som ville stå och glo på bilen när han ville hem!

Dagen efter, i fredags så konstaterade jag att polisen varit där och spärrat av bilen. Den ser ju verkligen lagom mysig ut också. Punkterade däck, inga skyltar, försökt att bränna den, trasig framlyse och inredning som är huller om buller. Jag antar att den antagligen är stulen, men kan inte låta bli att tänka på att någon blivit mördad eller något typ... 

Jag har ju en stark känsla av att jag någon gång kommer hitta en död människa ute, och var övertygad om att det var nu, men det var det inte... Jajja. Jag får lan leta vidare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar