lördag 25 maj 2013

Ny ridväg. Ny häst!

Tja. Jag red alltså Hamras som vanligt, men det har kommit en ny pålle till stallet, Flickan heter hon. 
Fjording uppenbarligen, och nu mina vänner skall ni få gissa ålder på denna skönhet! Minst två gissningar, innan jag talar om!

Alltså: Hur gammal ser Flickan ut?
(Ha i åtanke att Hamras är 17)

Hamras är ju fortfarande sådär jättepigg. 
Haha... Galopperar jättemycket och går klockrent i form hela tiden.
Hur mysigt som helst.
Vi hittade en ny väg i skogen idag med, så att det blev en rund runda så att säga. 
Ganska lagom om man bara vill ut och leka lite. 
Svettig pålle efter lång ridtur.
Höhö tjockis!


Nå kan ni gissa? ;)
Har nästan fått bort all vinterpäls, men det är svårt... Han har en del kvar som är svart(??) i jämförelse med resten, så när han är svettig såhär ser det ju jätteudda ut... xD
Han börjar dock bli riktigt fin!
Kolla mulen dock, vinterpälsen i mitten vill inte lossna.
Ser så, skabblikt ut xDD
In action.
Sötaste!
Det är verkligen grönt överallt nu.
Men han går verkligen superbra nu. Och hullet börjar ÄNTLIGEN komma.
Fan vad jag har kämpat!


Hampebus i stallgången. 
Jag älskar verkligen gummibandet.
Suveränt hjälpmedel på travare som har lite svårt med formen.
(Fast när man väl sitter på honom så hänger dem mest, så det är inte som att de sträcks hela tiden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar