lördag 4 maj 2013

Underbar Lördag i stallet.

Idag har hänt hur mycket som helst. 
Vi cyklade till stallet med Stacey. 
Medan Simon bar ut hö och vatten så lagade jag Nisses snickarglädje. 
Sen gick Simon och Nisse in, då gick jag ut och lade ett blodspår i skogen.
Gick in och fikade med de andra i ca en timme. 

Sen gick vi spåret. I slutet var det en pipleksak instoppad i en fluffig strumpa som var indränkt i blodvattnet. 
Stacey har bara gått ett personspår innan, men detta var verkligen kul tyckte hon. Hon var riktigt noga och hade nosen ner i backen hela tiden. Det gick inte snabbt, men fan vad duktig hon var. 

Jag SKULLE lägga spåret rakt. Men terrängen var liksom inte så tillåtande för det. Så det blev ju böjar i spåret, över sten, pinnar och massa mossa. Och även vid en del ORDENTLIGA svängar så hittade hon helt rätt. Helt sanslöst duktig verkligen! För att inte tala om hur glad hon blev när hon fick sitt byte. 

Fina duktiga Stacey.
Här för övrigt i sin nya sele, som vi ska byta ut. 
Den sitter inte hundra, men det är iaf bättre än halsband när man cyklar.


Sötnos!

Efter spåret så tog jag in Hamras och gjorde i ordning honom. 
Gick ut och sen lät jag Simon rida en bra stund.
Han travade runt flera varv i vår paddock. Och han var verkligen SUPERPIGG idag.
Och inte en gnutta till halt! Simon börjar bli ganska duktig nu med! Han har lärt sig att rida lätt och styra hästen samtidigt. Vilket inte är det lättaste som nybörjare. Och Hamras sprang i form hela tiden. 

Sen satt jag upp och galopperade runt paddocken. Vilket Hamras ALDRIG velat innan. Sen ett antal dressyrövningar. Och lite form på volt. Och han gick som en klocka verkligen. Det märks på honom att han älskar att vi ökat hans foder. Så pigg. Hoppas att han blir ännu bättre så vi får behålla honom längre!
Men det är verkligen en helt underbar dag.

Nu när jag kom hem så har jag rensat ur våra garderober och organiserat. 
För sånt är jag jävligt bra på. 
Och det är brutalt kul.
(Det svåra är ju att HÅLLA det snyggt!) 
Haha. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar