måndag 27 maj 2013

Mitt renoveringsobjekt är färdigt!!!

På Internationella föreningen hittade jag detta gamla klockskåp från typ... 1970.
Helt klart ett hemmabygge som blivit strippat på sitt innanmäte.
Men det gör inte mig något alls då jag letat efter ett NYCKELSKÅP i ett år ungefär.
Sen vi flyttade hit.

Och lämpligt nog hittar jag detta fula bruna skåp (hittar inte förebilden).
Som kostade 40 kronor.
MEN!

Jag köpte det inte när jag såg det. Utan jag lät ideen ligga till sig, och när jag började att drömma om detta skåp så visste jag att det var dags att köpa sig det.
Sen började renoveringen. Som tagit ca 7 veckor.
Eftersom det i långa perioder stått still och torkat.

Här är det efter 3(!!!) lager vit lackfärg.
Den bruna färgen gick igenom lager för lager och förorenade den nya, trots ordentliga torktider.

Missfärgning.

Mitt träd blev till slut ditmålat och torkat.
Gjort med mina oljefärger.
Jättekul!
Försök till att visa skiftningarna i stammen.
Den är jättefin och färggrann i verkligheten.
Men som alltid ser det dassigt ut på bild.


Här syns färgen ganska bra!
Kan ju dock säga att äpplena är röda och fåglarna lila!
(Ja jag vet, det finns inga lila fåglar. Men det skiter jag i!)

Upphängd på sin plats.
Dock tom.
I like!
Två krokar fäst på undersidan för nyckelbanden.
 Och äntligen fylld med nycklar!


Jag vet inte vad ni tycker.
Men jag är störtnöjd! 
Okej trädet sitter lite snett, men inte om man tittar utifrån. 
Och allt är lite snett här i världen!

It is Awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar