lördag 25 maj 2013

Wiiiiie Äntligen Okej Hundmöte!


Måste bara skriva av mig! 
Igår övade jag och Stacey på hundmöten med en kompis hund... Och det gick jättebra faktiskt. Insåg att jag har en lite osäker hund, men som växte ganska mycket igår av att det gick bra liksom!
Och idag på morgonpromenaden så mötte vi en man med sin SUUUUPERsnälla Springer Spaniel pojke, som Stacey redan innan verkat gilla även om vi inte vågat låta dem träffas. Men idag sprang han glatt fram till oss och ville hälsa (Han är alltid lös, och lyder verkligen sin husse jättebra) och det är en hund som jag litar på och det gick SÅ bra!
Annars är ju inte lösa hundar jättebra, men med denna hundpojken är jag verkligen inte nervös. För han är helt otroligt snäll. 
Stacey la sig ner direkt, och slickade honom i mungipan. Sen vart hon SÅÅÅÅ glad att hon fått hälsa på sin favoithund. xD Ni skulle sett henne, lilla pingisboll. Och inte ett enda skall utan hon var på en okej nivå hela tiden!
Och mannen berömde mig för hur bra hon blivit. Det var riktigt kul verkligen! Kändes så bra att ha detta mötet i bakhuvudet nu när vi fortsätter jobba med det. 
Jag vet ju även att han hade kallat in sin hund om han varit orolig, och jag hade redan ställt mig lite på avstånd så att han hade kunnat gå förbi utan att vara nära om han så velat :) 
Helt fantastiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar