torsdag 23 maj 2013

En sån där perfekt riddag... Mindre perfekt hundmötesdag.

Simo, Stacey och jag drog till stallet vid ett och har varit där nu till sju ungefär..
Ridningen gick skitbra. Hamras var superpigg och vi galopperade jättemycket... Och suuupersnabbt.
Han börjar verkligen ordna till sig nu! :D

Sen blidde det ett blodspår till Stacey igen. 
Fast ett väldigt kort... 
Och det gick väldigt snabbt för henne att hitta strumpan med pipleksaken...

Simon tog kort, därav kornigheten. xD
Sötnöt med tjockis på ryggen...

Mitt i ett uppdrag med huvudet. Fagert. Mycket fagert.

Lite låg. Men han bukar inte gå så.
Duktiga Hamras!

På cykelvägen hem mötte vi en LÖS  valp som kom springandes vid ett hus där vi vet att det finns en del dryga hundägare. Deras andra hund är kopplad i långkoppel i värmen utan mat och vatten och så står den där och vrålskäller hela dagarna. Idiotägare. 

Och nu har de skaffat sig en valp som springer löst. Det var skitläskigt verkligen. Inte för att valpen var otrevlig, utan egentligen ganska social och trevlig, men VÅR hund är inte säker med andra hundar än.
Hon var ändå skitduktig och började inte skälla förrän den kom rusande mot henne och var 5 meter bort. Sen lyckades jag skrämma iväg den mot Simon. Det var ju lite knepigt då Stacey satt i springern liksom, och simon hade kopplet så jag kunde inte ta bort Stacey heller. Gaaaah...

Och den jävla ägaren KOM INTE ENS UT!
Jag menar. 3 minuter senare kom det en långtradare på vägen.
Tänk om det hade varit då liksom?
Och om vi varit hundtjuvar, vilket är jäääävligt utbrett nu för tiden.
Eller hundhatare för den delen. Eller om jag haft sämre koll på min hund också för den delen.
gaaaaah!

Simon fick fånga valpen och gå och knacka på hos ägaren.
Han frågade om de verkligen ville behålla sin valp, lite lätt bittert.
"Han har aldrig sprungit av tomten innan" hade mannen sagt lite ointresserat. 
SUCK!
Sådana människor skall inte ha hundar! 

2 kommentarer:

  1. Anmäl ägaren! Speciellt om hunden sitter i långlina hela dagen och utan vatten!

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen... Det ska vi göra! Det är verkligen inte okej!

    SvaraRadera