lördag 18 maj 2013

Hamras-mys!


I Torsdags var jag ute på en lång ridtur med Hamras... Långa galopprundan och vi flög verkligen runt den. Och det var supervarmt ute, så när jag kom tillbaka var båda heeeeelt genomblöta. Och då hade vi ändå skrittat sista biten ca en halvtimme. 

Pojken var jätteduktig som vanligt. Pigg och glad och allmänt rolig helt enkelt. 
Innan jag red fick jag dock ställa han i Nisses trädgård och ta bort så mycket vinterpäls jag bara kunde. Helt sanslöst vad lätt man får bort det! Sånt som jag tycker är skitkul, men det tog en timme innan jag ens kom iväg... Haha...
Fina pojken äter gräs när jag skalar honom.

Väldigt mycket sol. 


Älskar att han har så spetsade öron hela tiden verkligen!

Nomnom!
Ja juste, vid ett tillfälle skenade han dock faktiskt. Han blev asrädd för en dam som skakade ett täcke och samtidigt var det någon bakom oss som skyfflade grus... Jag blev jätteförvånad att han reagerade. Men det var ju inte direkt som om jag inte kunde sitta kvar så det är ju lugnt... xD

Såhär ser hans rygg ut när man tar bort pälsen. Kokor med hår och smuts som låstnar... Sanslöst... Men kul. Och han älskar att bli av med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar