lördag 25 maj 2013

Svar till Sandra! Välkommen!

Sandra kommenterade på Hypotyreos och så jävla arg

Hej Sandra!
Vad kul att någon ny trillar in och kommenterar här!
Ja det är då en sjukt dryg sjukdom vi har. Det känns liksom dessutom som om det alltid är NÅGOT som krånglar.

Jag kör ju LCHF just nu vilket är det ENDA jag mår okej på faktiskt. Kan bli lite enformigt ibland, men det går ändå! Jag går ju trots allt ner en del nu. Det går inte fort men det går i alla fall. Att skaffa hund och en bra cykel var en jättebra kombo för mig. Levaxinet har blivit lite höjt också vilket är skönt, ett tag var jag ju verkligen dålig, när jag skrev inlägget du kommenterade bland annat.

Just nu är jag ganska så hoppfull. Jag har gett mig fan på att fortsätta gå ner, men bara att jag mår bra just nu är ju ovärderligt.

Håller med dig om att power-walking är jäkligt effektivt på oss med hypo. Det och cykling känns som det enda som tar ordentligt (efter mååånga år på gym)

Detta att läkarna aldrig tar oss på allvar är jävligt tröttsamt dock. För så är det. De är inte intresserade och bryr sig inte heller. Att man inte ens kan få dem att testa T3 säger ju en hel del. Suck

"Jag är läkare så det är jag som vet bäst och det är heeeelt onödigt" 
Har till och med en läkare sagt till mig. Skall jag också nämna att han är den BÄSTA vid min vårdcentral? Det känns ju lovande!

Ja värmen. Denna jävla värme. Det är inte ens 25 grader här än, men jag kan inte sova på nätterna för jag är så varm (med temp runt 36.2) Ja cirkulationen är ju definitivt inte som den ska. Och alla svullnader och skit...
Man kan bli galen på mindre!

Jag tror inte jag heller kommer att vara smal, men jag hoppas på en nivå där knän och rygg slipper ta stryk. Och där det är lite enklare att hitta byxor. Annars stör jag mig egentligen inte på att jag är tjock. (Jag har ju liksom ALLTID varit det) Bara jag mår bra så är det egentligen skitsamma. Men det är ju så mycket som spelar in med hypo, och så många olika symptom man kan få.

Men jag kämpar på, och det får du också göra.
Läs gärna vidare.
Med jämna mellanrum kommer här upp hyporelaterade ämnen.
Annars får du ha det jättebra ändå!
Och tack för kommentaren! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar