fredag 25 januari 2013

Det är ett förräderi.

 Det är ett förräderi att morgonen är så vacker när jag är så orolig.
Jag var hos doktorna idag för att ta blodprov. Vilket jag är asrädd för.
Och för att allmänprata lite då jag inte riktigt känner mig hundra.
Och då är morgonen så kall och vacker. Trots att jag är orolig.
Inte okej.
 
Jag träffade en trevlig läkare som faktiskt tog mig på allvar.
Han var ny, från Island. Och han kommer antagligen inte vara kvar.
Han gissade mina symptom innan jag sa dem.
Han hyllade mig för att jag gick på lågkolhydratkost.
För att jag är duktig.
Och han kommer inte vara kvar.
Just min tur.
 
Jag hade i alla fall lite rätt i att mitt värde var lite för lågt förra gången jag tog TSH och T4.
Beroende på vad jag får för resultat nu så ska jag antagligen höja Levaxinet och kanske äntligen gå ner lite ordentligt.
 
Och sen vägde jag mig. Det var inte okej.
Jag är en mycket tung smalis.
Jag känner mig ganska så smal och fin just nu.
Och jag undrar om jag är blind?
Vart fan sitter allt detta?
Jag har inte varit såhär smal på minst tre år.
Och jag väger mer än min mamma gjorde efter att ha haft mig i magen.
Helt sjukt.
 
Sen tog jag blodprov. Detta är något jag fasar för varenda jävla gång. Ibland går det bra, men ofta är det hemskt. Och det var det idag, hemskt. Tanten som tog det gick med på att ta det på handen.
Då jag har en GIGANTISK blodådra där. MEN! Hon ville göra den större. Så hon tog en värmekudde och la på. På köld-värme allergikern. Good one.
Vilket resulterade i att min gigantiska blodådra blev jätteliten och rädd.
(Jag menar, kroppen blev ju attackerad av värme??)
Så hon fick inte tag i den.
Då började hon gräva. Och nu har jag så ont.
Värker i hela handen, och fingrarna känns helt bortdomnade.
Nästa gång får Sofia följa med tror jag.
Det var jättenära att jag slog sköterskan.
 
Funderar på om jag ska lära mig att ta blodprov på mig själv.
Kan ju döda körtelinflammationer med kanyl, hur jävla sv¨årt skulle det då vara att ta på vänster hand med höger hand liksom. Tål att tänkas på.
 
I vilket fall. Jag mår lite halvkasst nu.
Efter-provtagnings-ångest.
Så det är ett förräderi att världen är så vacker.
När det borde vara storm. 

1 kommentar:

  1. Åh, det är bara att säga till om du behöver mig inför blodprov och sådant! Jag tycker ju själv att sådant är jätteläskigt, så inte fan ska du behöva vara ensam. <3

    SvaraRadera