tisdag 8 januari 2013

Seg morgon!

Vaknade elva idag, men hade svårt att sova igår igen så det var skönt att få ligga kvar länge idag.
Simon läste för mig igår för att försöka få mig att somna, och det lyckades nästan! Men tyvärr inte helt.

När man går till doktorn för att snacka om att man har sömnproblem så brukar de alltid klaga på mat och säga typ: Du äter för mycket skitmat som gör att du inte kan sova.
Och just nu tänker jag i mitt stilla sinne att igår åt jag fisk, brysselkål grönsaker med lite majonäs på. Och sammanlagt på dagen inte mer än 1700 kcal. Nja, idag är det nog inte maten.

Det andra de alltid säger är att ja, du rör nog inte på dig tillräckligt och får inte ut så mkt energi under dagen. Hmmm och jag cyklade 8 km igår... Nja, jag tror inte jag gör detta fel heller. Vad tror ni?

I alla fall. upp elva, ner i tvättstugan och sätta igång tvätten. Nu sitter jag här och dricker morgonkaffet (som sakta men säkert börjar bli utan mjölk då jag tycker att mjölk i kaffet nu för tiden är blaskigt och smaklöst, jag är konstig) och ska om en stund klä på mig för att köra moppe till stallet (har träningsverk som fan i benen!). Så det ska bli kul! Ska fylla på hö och mat, longera Hamras och sen ta en fika med Nisse. Ja juste! Jag får inte glömma att äta idag! xD

Sofia och jag måste plugga det sista på vår rapport sen med. Vilket innebär att vi ska skriva dit två meningar. Sen är vi jätteklara. För vi är AWESOME!
Blir nog en mysig dag.Seg morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar