måndag 7 januari 2013

Cykelsäsongen har börjat!

Och likaså träningssäsongen!
Känner mig taggad att ut och röra på mig! :D
I förrgår var Simon och jag ute och gick med ett jogginginslag. Vi har bestämt att vi ska öva min springförmåga genom en enkel övning. Helt enkelt att man tar tiden, och i början springer 2 minuter. Sen ökar man, och man måste springa hela tiden. Meningen är ju liksom att jag inte ska få ont i benhinnorna, ökar förmågan och ändå lär mig springa... Vilket är tungt.

2 minuter är dock ingen fara, det är enkelt, men ja jag vill ju ändå trappa upp :)

i går och idag har jag cyklat fram och tillbaka till stallet (8 km)... igår tillsammans med Simon och idag själv... Kändes faktiskt riktigt bra! Men jag är jävligt trött idag... :/

16 km på två dagar känns ändå väldigt bra!

Sov nästan inget inatt, drack bara kaffe och smör i morse, och sen direkt cykla flera kilometer liksom. Smart. Menmen... jag känner mig i alla fall duktig! Igår körde jag min magövning med, så har träningsverk idag med.

Började med matdagboken idag med så att jag kan hålla koll... Hittills idag har jag ätit:
Fett:88g
Protein:59g
Kolhydrater:18g
Kcal:1103

Vilket är lite för lite... Måste äta mer fett om det ska funka... menmen känns som en bra start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar