söndag 27 januari 2013

LCHF-bak!

 Har idag bakat chokladkullar.
Fast jag tycker snarare att det var hallongrottor!
 
Jag blev ofantligt sugen på att baka, frågade simon om han ville ha dessa chokladbakelser, han sa att nej, men jag vill ha dem med hallon. Så jag fixade båda sorterna. Det roliga är att de med hallon är SUVERÄNA medans de med choklad är mediokra. Så kan det gå.
 
 
Hallon och steviaströ blir min hemgjorda kräm!
Riktigt gott. 
Med chokladtopping. Insåg sen att jag borde gjort ett hål för att få in i själva kakan.
 
Och med hasselnötsströ på tre av dem.
 
Färdiga!
 
Mindre aptitliga. Men ätbara.
 
Visst blev den snygg?
 
Den med, faktiskt. Otroligt nog
 
Lyckades få till en bra balans mellan kokos och mandelmjöl idag. Det skulle bara vara kokosmjöl i, men det avskyr jag. Så jag tog 75% mandelmjöl, resten kokos. Helt okej. Nästa gång blir det dock mer mandel och en msk kokos utöver det. Och detta är definitivt hallongrottor.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar