söndag 20 januari 2013

Les miserables!

Vi var precis på bio Simon och jag. Vi skulle ha gått på Hobbit, men det visade sig att den var igår, och idag var det tydligen Les miserables, så vi gick på den istället.

Vi packade på oss korv, ost, celsius, och 70%ig smaksatt choklad (Annars är det ingen vits, 90% är godast, men finns ju ingen speciell smaksättning där... suck!) och sprang sedan iväg till Svenljunga biosalong vid 20 i sex.

Filmen var asbra tycker jag. Ibland lite seg men jag är ju en sucker för musikaler, plus att flera favvoskådisar var med så det höjde ju massor. Anne Hathaway vart med som Fantime (tror jag hon hette) och hon överraskade som tusan med hennes sång. Hade ingen aning om att hon var så bra!

Hugh Jackman vart ju huvudroll, och han sjunger väl inte askalas direkt, men han är ju i alla fall duktig som skådis, så det vägde upp. Blev dock lite chockad över att han såg så gammal ut, men det var väl oundvikligt någon gång ;)

Stämningen i filmen annars var verkligen supermysig. (Om nu allmänt kaos och fattigdom blandat med lite revolutionskrig kan vara mysigt) men det var det. Bra sminkning också :)

Dock så har jag super-PMS idag, vilket inte var en bra kombo med bio. Tänk er en sån där patetisk kvinna, som varje gång vid mens slänger sig gråtandes framför tv:n med några liter glass och bara vräker i sig i självömkan för det är så SYND om henne. Sån var jag idag. Utan glass, i bio, men hysterisk. Jag var inte ledsen. Man jag grät för att jag var arg över att jag inte kunde SLUTA GRÅTA! Suck. När vi kom hem var Simon tvungen att.... Hmmm.... Avleda mig för att få det att sluta. PMS är spännande. Jag längtar inte efter mensen denna omgången. Känner på mig att det blir hemskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar