söndag 20 januari 2013

Vad gjorde jag igår?

Ja det glömde/förträngde jag att jag skulle berätta för er.
Jag var för ovanligheternas skull i stallet.
MEN jag och Simon cyklade dit trots snön på vägarna.
Jag har verkligen längtat efter att få cykla igen.
Känner att jag blir bättre och bättre.
OCH smalare och smalare!

I alla fall... Cyklade till stallet, och medan Simon satte igång med att bära vatten och köra hö (för att spara på min rygg) så ryktade jag Hamras och lät honom äta sin mat. Sen medan jag pillade med honom och satte på sadel och så så kom Magdalena ut till stallet för att motionera Lillehästen... Riktigt kul att vara två i stallet för en gångs skull!

Sen när jag red i snön igår så var det verkligen en magisk ridtur. Hamras var jättepigg och det slutade med att jag galopperade över fältet med honom fram och tillbaka 5 ggr. Och fältet är lååångt! Sen körde jag lite dressyr med honom med. Bland annat slutor, allmänt i form på volt, men även framdelsvändning (ja eller bakdelsvändning. Jag blandar ihop dem!) i fyrkant. Går till så att man rider på en fyrkant, och i varje hörn flyttar du ut bakdelen runt framdelen. Han börjar bli jätteduktig på det nu, även om båda av oss är nybörjare på det.

Men jag var verkligen helt adrenalinfylld igår när jag ridit. Det gick verkligen BRA!
Får dock se nästa gång jag kan åka ut... Ska till skolan mån, tis, ons, tors. Naprapaten på morgonen imon. Körskoleteori på tisdag. Hopp-och-skrik-pass på kvällen imon. Så tidigast onsdag. Men vi får se hur jag gör. Det är svårt att ta sig ut snabbt nu när det är halt. Så vi får se.
Men gud vad kul det var!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar