tisdag 8 januari 2013

Longering nummer två!

 Har varit ute i stallet i flera timmar nu. Fyllt på mat och vatten och hö. Fikat med Nisse och sedan longerat fina Hamras.
 
Tänkte jag ska longera honom nu denna veckan några gånger och även tömköra lite som uppvärmining. Så kan jag börja skritta honom nästa vecka tror jag.
Har nog varit skönt för honom att ha ett litet uppehåll nu några veckor när det varit som halast.
Men nu längtar jag verkligen tills vi kommer igång igen!
 
Idag gick det i alla fall jättebra, Longerade honom med inspänning så att han jobbade lite med ryggen. Duktiga pålle! :)
 Vi höll väl på ca en halvtimme ungefär plus nedvarvning efter. =)
Och så fick han skritta över lite bommar också så att han skulle lyfta på hovarna!
Eftersom han fått Lusern i stort sett hela vintern tror jag att vi kan få upp muskelmassan på honom bättre i år. Tror vi har ett bättre utgångsläge faktiskt! :D
Är sååååå peppad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar