söndag 27 januari 2013

Råttlek! Och massa bilder

 Har varit en ganska dålig råttmamma på sistonde och inte kunnat ha varken pojkar eller flickor ute så länge. Och eftersom vi har så öppen planlösning och bara skjutdörrar är det så svårt att leka med råttorna. Så idag fick jag nog och har utvecklat ett system så att jag ska kunna ha dem ute så att de får springa av sig lite. Jävligt skönt.
 
Så vår säng är nu lekplats.
Denna bilden är förvisso hemskt suddig. Men lillen har ett sånt kul uttryck ;)
Typ som: Fåååår jag verkligen mamma? 
Mini var modigast, han utforskade vilt!
 
Lillen tveksam!
 
VI HAR RÅTTOR! duh... 
 
Evileye!
Mini tittar ut ur sitt hus!
 
Lilla mesflickburen. Med Osiris som vågade sig ut.
 
Osiris på taket.
Var tvungen att ta kort en bit ifrån. Dels för att de är lite skygga och springer in när jag rör mig, och dels för att jag satt och pluggade... :)
 
Såhär såg halva lekplatsen ut!
 
Utforskande pojkar!
 
Resterande halva, och "råttslottet" jag gjorde. Fint va... xD Men uppskattat i alla fall!
 
Fläcken var med tveksam!
 
Mini undersöker kattmöbel!
 
Hela planen..
 
Mini. 
Fläckrumpa. 
Osiris!
 
Finaste Lillen.
Hittade en knöl på honom idag. Är dock ganska säker på att det är en varböld. Skall rengöra strax.
 
Osiris nere och Vala vågar sig ut där uppe!
 
 
Hade dem ute typ en timme var. Flickorna gick dock och lade sig efter en halvtimme. Helt slut trots att de inte alls var ute lika mkt som pojkarna. Men de är ju inte vana än.
 
Pojkana gick in igen i sin bur efter ca 45 minuter. Och då verkade de jävligt nöjda. Så det var lite skönt! :) Kul att se dem glada!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar