söndag 30 december 2012

Asgarv! Varför du inte skall äta bröd! LCHF!


Hittade denna på kolhydrater i fokus! Så jävla kul även om det bara är bullshit egentligen. Men den är ändå jävligt rolig... :) Och jag som numera LCHF-are tycker ju det är lite extra kul!
  1. Drygt 98 procent av alla dömda lagförbrytare är brödanvändare.
  2. Exakt HÄLFTEN av alla barn som växer upp i bröd-konsumerande hushåll får under genomsnitt på standardiserade intelligenstest.
  3. På 1700-talet, när i princip allt bröd producerades i hemmet, var medellivslängden under 50 år; spädbarnsdödligheten var oacceptabelt hög; många kvinnor dog i samband med förlossning; och sjukdomar som tyfoid, gula febern och influensa svepte över hela nationer.
  4. Mer än 90 procent av våldsbrotten begås inom 24 timmar efter att ha ätit bröd.
  5. Bröd har visat sig vara beroendeframkallande. Försökspersoner som har blivit nekade bröd och endast fått vatten har bönat om bröd efter så lite som två dagar.
  6. Bröd är ofta en "inkörsport", som leder användaren till "tyngre" matprodukter såsom smör, marmelad, jordnötssmör, och till och med kallskuret!
  7. Bröd har visat sig absorbera vatten. Eftersom människokroppen betår av mer än 90 procent vatten, kan det innebära att brödätande kan leda till att din kropp tas över av denna absorberande matprodukt, och gör dig till en mosig, geggig bröd-puddingsperson.
  8. Spädbarn kan sätta bröd i halsen.
  9. Bröd bakas i temperaturer så höga som 200°C! Sådan hetta kan döda en vuxen person på mindre än en minut.
  10. De flesta svenska bröd-ätare är totalt oförmögna att skilja på genuin vetenskaplig fakta och värdelös statistiskt dravel.
  11. Närmare 100% av alla pedofiler är brödätare, och desamma gäller för kvinnomisshandlare.
  12. De flesta alkoholister är bröd-ätare, även de flesta narkotikamissbrukare.
  13. Den person du avskyr mest är med stor sannolikhet en bröd-ätare.
    Slutledning: ÄT INTE BRÖD!
Mark Levengood hade Twittrat om LCHF, han hade sagt följande:

Vi tänker sá fel. Historieböckerna i framtiden:
"Pá 2000-talet dök LCHF-dieten upp; ät bara fett! Alla dog mycket smala, och mycket unga."

2 kommentarer:

  1. Maha! Fast jag har ju dessvärre en mycket god anledning att inte äta LCHF: Min galla pallar inte det. Efter att ha ätit den där lilla biten LCHF-pepparkaka hade jag gallsmärtor resten av dagen. Fast det var värre när Pia försökte få mig att äta GI-frukost. Då fick jag sådan halsbränna och sådana gallsmärtor att jag spydde... Klarar helt enkelt inte av för mycket fett!

    SvaraRadera
  2. Faaast den vart det ju inte mycket fett i. :O Men å andra sidan var den hemsk. Jag fick ganska så ont själv... :) Men nu har jag gjort ett bättre recept! ;)

    Tror för övrigt din kropp mår bättre av en talriksmodell eller nått sånt där. Du behöver inte gå på extremdieter för att vara perfekt!

    SvaraRadera