lördag 1 december 2012

Hästarna!

Alltsaå det här med att ta hand om hästar på vintern är ett helvete faktiskt!
Jag älskar det då jag tycker det är mysigt att ge mat osv.
Men att bära vatten hatar jag. Speciellt när det är såhär kallt och jag måste slå sönder isen.
Men jag gillar när hästarna blir så glada!


Lord tyckte varmvatten var gott...

Det ser ut som så lite vatten. Men jag bar 8 hinkar eller något sånt.
Och det var långt ifrån tomt innan!

Hamras äter sin mat!

Hatar att han ser så jävla mager ut. Men mer svårfödd häst har jag då aldrig varit med om.
SUCK! Nu får han ändå fri tillgång på hö och sen Lusernfoder en gång om dagen, vilket är superfoder egentligen! Men magen "trillar ner" på honom. När det blev kallt så flyttade den ner sig och avslöjade revbenen såhär. Helt hopplöst!

De äter två skottkärror hö om dagen nu med. Så det är ju liksom inte brist på mat som är problemet.
SUCK! Jaja. Men det löser sig nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar