söndag 23 december 2012

Julbak i Stockholm

För det är vad vi gjort hittills. Bakat, och lagat mat.
Jag har bakat mjuk pepparkaka, ostkaka och fudge, självklart på LCHF-vis.
Och de andra har gjort paj, säkert 4 mjuka kakor, pepparkakor, smågodis och annat.
Hittills har jag faktiskt hållt mig till LCHF, med undantag för en bit knäck. Men det känns bra! Igår hade vi Tacos med på kvällen. Jävligt lätt att justera.

Nu blev detta ett matinlägg... Och det var väl inte meningen, men vi har verkligen bara bakat, lagat mat, ätit, umgåtts och spelat finans. Susanna vann över mig i finans två gånger och jag vann en gång. Mycket roligt!

Nu håller skinkan på att lagar sig, och ikväll blir det kyckling. Borde ut och gå sen med, känner mig som om jag äter hela tiden. Och det gör vi ju! ;)

Simon och jag håller på att beta oss igenom Desperate Housewives. Det är en bra man!

För övrigt var det SVÅRT att få tag i Sukrin i Sthm. Konstigt. Men efter en hjältemodig insats från mannen min och min svägerska (och en pomenad på en halvmil) så har jag sukrin i alla fall!

Så det är mysigt. Ska pilla det sista med ¨våra ringar sen med, de börjar bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar