onsdag 19 december 2012

Vanlig dag men o så konstig

Har lite bloggtorka idag verkligen. Det ´har liksom varit en helt vanlig dag-
Gick upp halv tio. Åkte till stallet vid 12. Handlade innan jag åkte till stallet.

När jag satt på bussen pratade jag med den läskiga busschauffören, som var trevlig tydligen. Och jag tror att han stötte på mig. Han sa att han frös och ville åna min mössa. Sen tog han mina stavar, låtsades fäktas med mig, eller knivhugga mig beroende på hur man ser det, och sen frågade han var mina skidor var.

Hoppade av bussen och gick till stallet. Höll på att halka då det var blankis!
Fixade hö och vatten till hästarna, och tog en fika med Nisse.
Jag gav Nisse ett kaffefilter i plast då han redan igår hade slut på en-gångs-filter.
Jag visste att han inte skulle ha kommit ihåg att köpa filter idag så ja. Jag köpte ett "evigt" som han sa. Jag köpte även mjuk pepparkaka till honom då det tydligen var det godaste han visste i kakväg.
Han blev jätteglad. Jag sa att det var en julklapp eller vad han nu ville kalla det. Han ville kalla det en gåva. Då jehovas inte firar jul.
Gav hästarna morötter och gick till bussen, för att därifrån få skjuts hem av random man jag träffat tre gånger hos Nisse. Tänkte att han kanske var okej, men var ändå beredd att slåss med stavar ifall han försökte våldta mig!

Kom hem för att kramas med mannen. Gick och vilade en stund.
Lagade två kilo biffar då Joel skulle komma och jag ville ha matsäck till bussen på fredag.
Joel bestämde sig för att inte komma. Trots att jag även gjorde MYCKET pommes till pojkarna. Och rödvinssås. Jag blev besviken. Bad Simon att övertala Joel. Simon lyckades genom att locka med öl.

Så nu har Joel varit här och ätit. Och så har vi förklarat hur djuren skall skötas när vi är iväg. Det var väl trevligt. Jag antar att jag ska sova nu. Eller liknande... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar