måndag 3 december 2012

Tabata!

Tabata är någon träningsform där upplägget är att 4 minuter, med fyra övningar, 4 gånger i veckan ska hålla folk i trim.

Provade just på första veckans övningar. Och ja, jag blev lite svettig och det var lite jobbigt. Men det var mest jobbigt för att jag sabbade nog knäet. Har skitont nu.

De fyra övningarna finns här. Det var knäböj, utfall, dips och armhävningar.

Jag tror att både utfall och knäböj absolut inte är något för mig egentligen. Men vad fan. Måste ju börja någonstans! Men det känns lite illa att jag inte ens kunde göra knäböj i 20 sekunder utan att få ont. Men ja. Det innebär ju bara att jag inte inbillar mig med att knäna är dåliga!

Menmen, ska försöka göra detta fyra gången i veckan. Fyra minuter har man ju alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar