tisdag 4 december 2012

Ridning i första snön!

 Jag älskar att rida i snön! Allt blir så jävla klart och fint.
Hamras är asduktig nu igen också så det var så mysigt att få rida runt på åkern!
Travade, galopperade och travade runt i form. Han är så enkel att ha och göra med när det är snö ute.
Tror det är för att jag satte på broddarna idag. Han älskar dem.
Han är ju så jävla försiktig annars utan dem.
 
Jag måste ta med någon ut till stallet som tar lite kort på oss i snön. För när vi rider i snön på stora åkern så ser det nog faktiskt till och med bra ut! Hihi.
Jag blev faktiskt riktigt förvånad idag.
Han satte ju verkligen bakbenen under sig och gick ner i låg fin form.
Hur jävla härligt som helst!
Nu ska det byggas ryggmuskler!
 
Var i stallet i typ 5 timmar idag med.
Körde moppen dit trots 10 cm snö på vägarna.
Mycket spännande att glida runt.
Men gud vad mycket det är att göra nu när det är så kallt.
Vatten och hö och ridning tog verkligen tid.
Men gud vad kul det var och gud vad skönt att slippa tänka.
Berra.
 
Hamras har satt vinterpälsen nu. Syns det? Han ser så ut som en åsna! ;)
 
Mycket snö var det! 
Broddar är en kärlek. Det är så sjukt bra. Alla borde ha det.
Btw, visst är jag duktig som kan sätta fast broddar ;)
(För det är inte alls att bara skruva? Nejdå!)
 
Snö snö snö.
 
Pållen!
 
Tycker han var så söt idag! :)
 
Jag älskar att rida på min åker! Bättre än paddock!
 
Finaste hästen!
Har för övrigt blivit helt kär i ländtäcket!
 
När jag skulle sitta upp idag var han jättepigg och ville inte stå still..
Så efter att ha ställt honom rätt flera gånger och ställt mig på min stubbe så flyttade han sig igen.
Skulle flytta på han igen så gick ner.... Och drattade dit som tusan! Har SJUKT ont i rumpan nu!
Hamras bara tittade på mig som om jag var helt korkad.
 
Pigg och nyfiken. Sån jävla skillnad när det är snö verkligen! Han ville bara iväg! Syns det?
 
  
Vi rejsade på i snön ganska bra också.
 
Var inne hos Nisse TVÅ gånger idag med.
Drack 4 koppar kaffe och åt två pepparkakor.
Han är trevlig den där gubben.
Han är lite kul med. När han såg mig komma pulsande med moppen på förmiddagen tittade han ut med ett spjuveraktigt leende och sa:
Haha. Idag vill du allt in på kaffe va? 
Han säger det varje gång, men idag då jävlar var det nästan order!
 
Jävla tur det dock. Min rumpa hade inte överlevt annars.
Trots två par underställ och tjockful-byxorna. 
Dessutom hade jag TVÅ långa linnen som täckte rumpan. Och hoodtröja som gick ner.
Funkar inte.
 
När jag kom hem blev det till att sitta på vetekudde.
Himelskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar