fredag 7 december 2012

På väg mot färgelanda

 Alen snodde som sagt 5 dagar av 7 av oss, då hade vi två dagar att fixa rätt antal intervjuer.
¨Så första dagen var vi i Svenljunga och genomförde sammanlagt 4 intervjuer där. Och igår bar det av mot helveteshålan Färgelanda.
 
Jag gick upp klockan 6.
Jag hade då sovit fem timmar, så jag var lagom pigg.
KLockan 7 tog jag bussen från Svenljunga till Bors för att där möta upp Sofia och för att sedan ta tåget till Färgelanda. Tåget gick 8 och kom fram vid 11.
 
Så det första vi gjorde när vi kom fram var att äta.
För vi var helt slut efter att bara ha åkt tåg och buss. Plus att ingen av oss är bra med mornar. Och vi borde få MVG för ansträngningen.
 
Sen gick vi in på biblioteket.
Ganska snabbt lyckades vi ragga upp informant ett, en kvinna.
Sen tog det två timmar innan vi fick napp nästa gång.
För Färgelanda bibliotek var dött.
 
Efter informant 2 fick vi i snabb följd informant 3 och 4. Sen mötte vi upp Sofias mamma och bror som sedan skjutsade oss tillbaka till tåget.
 
De var för övrigt söta.
Med risk för att låta som alla andra: Det är snö ute.
 
Söt Sofia på das tååååg.
 (Sofia, du skulle sett den andra bilden jag tog på dig.
Den var inte vacker. Trots att du annars är så fin...)
 
Öhhh tåg?
 
Snö...
 
FRAMME! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar