söndag 9 december 2012

Longering och hästmys!

 Longerade sötnosen idag med täcke. Han fryser ju så jävlar annars och vill bara in igen, så det var lika bra att göra såhär nu tyckte jag! Han var jätteduktig! Höll på i en halvtimme ungefär bara så att han får röra sig lite. Och så att musklerna i ryggen kan byggas upp!
 
Sötnöt!
 
Tycker han gick på i lagom form idag också. För att inte vara under ryttare i alla fall!
Och han satte ju verkligen bakbenen under sig som han ska. Så det var nog en lyckad träningsrunda.
 
Tror jag ska rida barbacka nästa gång. Det skulle nog vara glorious!
 
 
Sen som vanligt fyllde jag på höet, vattnet och fixade med ankorna.
Och så körde jag dit med moppen idag. Vilket gick otroligt bra egentligen.
Men gud vad jobbigt det är att hinna med hästarna när det varje gång tar minst 3 timmar...
Det är tur att det är så kul!
För det är otroligt givande att se dem glada! 
Samtidigt önskar jag att jag hade bil så jag kunde vara där snabbare, och fler gånger om dagen! Det hade varit roligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar