måndag 17 december 2012

Tredje advents-gudstjänst...

 
Tänkte igår att jag skulle ta en paus i pluggandet och följa med min älskade till musikgudstjänst i kyrkan på kvällen. Jag tänkte att eftersom det att alla körer så kanske det kan vara bra.
Det var det inte.
 
Det fanns en ungdomskör som heter Glory. Jag såg några som var gråhåriga, så jag vet inte riktigt vad de räknar som ungdom faktiskt. De var hela tiden efter, dålig timing, och sopranerna var definitivt falska. Jättejobbigt att lyssna på.
 
Vuxenkören var..... Okej.... Inte direkt falska utan bara grötiga. De artikulerade dåligt, verkade ha ganska tråkigt, och var dåligt mickade. Jag menar, visst. De var 30 pers i denna kören, och då ska man inte behöva Micka, men är det 30 MESIGA personer så måste man det. Men ja, den var nog okej, bara för tråkig.
 
Barnkören var bra, till och med för att vara barn. De hördes, sjöng inte allt för falskt alls utan bara barnsligt, och de atrikulerade fan så mycket bättre än de andra körerna. Och de var 6 pers. Och hördes....
 
Sen vet jag inte vad deras orgelspelare håller på med. Han borde få sparken.
Och så hade de hyrt in en tråkig, alldeles för högljudd trumpet.
Jag hatar trumpeter.
Han tog i från tårna så att folk höll för öronen i denna lilla kyrka.
USCH!
 
För att inte tala om att de dödade min låt. Barnkören och Glory sjöng: Himelen i min famn. Som jag älskar. Barnskören sjöng i versen och sen kom glory in refrengen. Versen lät bra. Men i refrengen hade glory fått i uppdrag att sjunga i caanan. Det gick inte bra.
Man ska inte ge sig på sånt om man varken har tonkänsla eller taktkänsla, för att inte tala om timing.
Jag satt med "Avsmaksminen" under hela fina låten.
Fan tar dem!
 
 
Mamma här är låten, även om Sanna, Shirley och Sonja gör den MYCKET bättre, så finns den inte på Youtube med dem. Utan bara spotify.
 
Här är för övrigt en konstgjord version av avsmaksminen.
Kontentan av kardemumma är att man är brutalt ful. Men jag lovar. Om man får minen samtidigt som tex mamma, och sen ser på varandra och inser att den andra har samma min. Då jävla garvar man!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar