tisdag 4 december 2012

Det är kallt här!

 Sjukt egentligen. Förra vintern när det var över -20 så svettades jag som en gnu. Varje dag. Jag var tvungen att ha fönstret öppet hela tiden. Och alla element var på högsta värmen.
Detta året är det hittills bara -10 och lägenheten är så kall att näsan och fingrarna förfryser.
Alla elementen är på (dock inte alla funkar) men det är fortfarande kallt.
 
Då är det bara att dra igång med det tunga artilleriet.
Massa värmeljus.
Älskar ljus.
 
Vårt granljus som luktar honung!
Kom på att jag gillar denna kombon med.
Egengjord drejad spillkum med failad glasyr.
Jag gillar den skarpt dock!
 
Suddiga bilder behövs! 
Vad ska man göra då? Om man faktiskt drejat världens finaste (fungerande) tekanna.
Men den är för liten OCH saknar lock. (Då lock är keramikens djävulskap!!). Jag älskar den och är supernöjd. Men det är så synd att den bara står i skåpet och dör.
 
Suddiga bilder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar