måndag 17 december 2012

Mjuk pepparkaka! Round Two!

Sofia var ju här för ett tag sen och bakade med mig. Vi provade den mjuka papparkakan som jag hittade på Kolhydrater i fokus. Men det visade sig nu att vi hade tagit fel recept. Och att det kan varit därför vi inte gillade den förra.

I den Sofia och jag bakade var det PO-fiber, fiberhusk, och kokosmjöl. En blandning som gjorde att det blev jobbigt att tugga, och dessutom ganska så smaklöst.

Nu är det bara mandelmjöl i, så nu hoppas jag att det blir bra. Dock skulle det varit yougurt i, men jag hade inte det så jag tog creme fraische istället. Vi får se hur det blir. Smeten smakade i alla fall gott denna gången!

Vi får se vi får se!

Dessutom tycker jag det är lite kul att jag här på bloggen skrivit som inlägg: GLÖM INTE DETTA RECEPTET PÅ MJUK PEPPARKAKA! Och vad gör jag? Jo glömmer... Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar