lördag 20 oktober 2012

Hamras! 2010-10-20


Har varit ute och ridit Hamras en lååång runda! Blev så trött på bara den lilla hagen så jag bestämde mig för att köra lite kondis på en väg i närheten som har så sjukt fint underlag! :) Så red dit och travade och galopperade några intervaller tills både jag och pålle var slut. Innan dess klättrade vi några snabba rundor med... :) Sen red vi hemmåt. På vägen hem red jag öppnor och slutor, och konstaterade att det var jävligt längesen jag gjort det och hästen har nog aldrig gjort det innan... Haha... Men han skötte sig bra i alla fall! Sen väl hemma skulle jag bara testa några varv på volten i skritt och trav i form för att se hur han höll sig uppe. Förra ridturen försvann hans högerbog och kändes konstig! Men idag var det bra, om än lite halt på marken. Sen skrittade vi av ordentligt efter! Så skönt att rida en sån duktig pålle!

Han var verkligen sjukt blöt när jag tog in honom.
För självklart började det ÖSREGNA så fort jag bestämt mig för att dra till stallet. 



Så det var ju bara att ta en handduk och börja gnugga bort allt det blöta.
Jävligt effektivt att först ta vattenskrapan, sen ryktborste sen handduk. 



Sen var det det där om att travare alltid ser så
FRUKTANSVÄRT uttråkade ut innan de ska ut.
Jag menar, ser ni hur han sover eller? xDD

Men han blev fin i alla reflexerna i alla fall! Det var så dimmigt idag och jag visste att det skulle skymma innan jag kom hem igen så jag tyckte det var lika bra att prova reflexerna idag. Och jag hade min reflexjacka som klarar -30 grader. Jag höll på att dö av värmeslag! Ridtur och bastu i ett liksom! Sen är den ju inte särskillt smickrande heller. Jag ser lätt ut att väga 50 kilo mer, men vafan, jag syns i alla fall!

Men gud vad underbart det var!
Hamras<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar