fredag 26 oktober 2012

Svar på kommentar.

Sofia;

Ja, jag berättade exakt vad jag tänkte om det hela. Och att det egentligen inte hade med hans föräldrar att göra. Utan det handlar om att jag dels trivs hemma och inte vill åka någonstans i jul och att jag dels vill skapa mig egna traditioner på MINA villkor.

Idag ringde han och pratade med sin mamma om saken (Han hade inte gjort det innan). Och jag vet inte riktigt men jag TROR att det nu är bestämt att vi ska åka till hans föräldrar två-tre dagar innan jul och sen åka den 25:e igen. Och efter detta sa han:

"Så blir det inte så länge som förra året, vilket jag och min mamma förstår att det blev för dig. Men nu behöver du ju inte stanna så länge..."

Jag orkar inte förklara för honom att det inte handlar om att vara där länge eller ej, utan det är ju faktiskt själva grejen att åka- över huvudtaget. Men ja. Jag tror det är bestämt nu att vi bara ska vara där 3-4 dagar... Över julafton....

Jag har förklarat tusen gånger, men han blir arg, oresonlig och stänger av. Sen tycker han att jag är ett svin typ. För att jag vill hindra honom från att träffa sina föräldrar... Men det handlar ju liksom inte om det.
Blir så uppgiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar