måndag 29 oktober 2012

Seminarium!

Godkänd på dagen seminarium. Kändes faktiskt riktigt bra!
Det var ganska enkelt och dessutom har vi en otroligt rolig lärare.
Han har ingen koll på vad som står i kurslitteraturen, och om man inte passar sig kan man börja snacka om Zombier som vi gjorde idag.

Han frågade oss vad en referensbibliotekarie var. Vi visste inte, han vände sig till oss och tillkännagav att inte heller han visste. Vi lämnade frågan efter en flummig utläggning från mig om att både forskare och bibliotekarier har sekretesser att följa. Bibliotekarier bland annat får inte tala om vem som lånar vilka böcker. Och forskare får inte tala om vilka deras informanter är.
Läraren godkände helt den utläggningen då han inte alls fattade vad de andra lärarna ville med frågan. Jag sa att frågan var flummig. Läraren höll med!

Vid ett tillfälle blev han och jag oense om vad en definition betydde. Så vi tog upp mitt ex av boken och slog upp det. Jag hade fel, men det är okej.

Såhär ser examineringarna ut på Borås högskola ut.

Vi sa även till läraren vid frågan om referensbibliotekarien att vi inte har en aning om vad denne gör, inte heller vad en bibliotekarie gör. Han sa att han inte heller visste.

Detta känns bra! xD

Övrigt så sitter jag nu i biblan och väntar på att Helenas seminarium skall vara. Ute snegnar det. alltså snöblandat regn. Jag tänkte försöka förstå mig på statistiktentan nu. Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Haha, jag kommer på mig själv med att tänka "Åh, det ska bli så skönt att bli klar med seminariet så jag kan ta det lugnt!". Sen inser jag att jag måste ta itu med statistiktentan direkt efter det. Bajsskola!

    SvaraRadera