söndag 21 oktober 2012

Såhär i menstider...

Ohja, jag har mens. Och denna gången är det oerhört jobbigt.... Jag har mer eller mindre ont hela tiden, vilket jag tydligen får nu för tiden. Och jag blir så JÄVLA stor. Jag går runt och känner mig som en vandrande, skvalpande, svettandes blobb.

Jag och Helena halkade in på ämnet mens härromdagen, mest för att snacka bindor. Bindor är jävligt dyrt, och värktabletter med. (I alla fall om man räknar den konsumtion som verkligen behövs när man har ont och blöder mycket) Och inte får man några bidrag för det. Men det blir ju i alla fall någon tusenlapp om året.

Men sen finns det ju M-kopp med. Och jag fattar inte varför fler inte använder den? En liten silikon-plast kup-formad sak som man sticker upp och glömmer bort ett tag. Läcker inte, är miljövänlig, hållbarhet i tio år, känns inte (om man kan sätta in den rätt för det är knepigt), och dessutom i allafall för mig så tar den bort en del smärta. Jävligt smart egentligen. Men folk vet inte om att den finns... Kostar ca 300 spänn. Men det tjänar man ju in igen på två mensomgångar.

Men alla borde definitivt ha den. Och den blir inte lika bakteriekänslig heller. SKAFFA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar