onsdag 10 oktober 2012

Underbar ridtur!

Red som sagt Hamras innan. Kände att det var lägligt med ett riktigt paddockpass då både han och jag slöridit lite på vägarna. Ja eller, vi har lekt en del på senaste! xD

Så ja, red en massa volter. Hoppade över en del bommar och jobbade massor i form. Dock inte samtidigt. Hamras och jag har inte riktigt hittat tillbaka till den formen han var i innan sommaren. Då hade jag ridit honom många månader och då vart han riktigt muskulös. Han är fortfarande fin, och jag älskar att han är lite rund, men jag vill ha bättre kondition på honom!

Men det kändes verkligen bra då vi hade liksom ett litet genombrått, vi hittade liksom tillbaka till varandra. Och han blev ju jätteglad över de små bommarna. Han älskar att hoppa, det gör jag med, men typ högst 40 cm då jag är asdålig på att hålla om hästen över hindret. Jag är helt enkelt lite feg ;)

Det är lite fint att han kämpat så mkt att han till och med står så när jag tar kort <3

Matvraket<3



Vi tycker om varandra! Och han är söt, det är inte jag
men det är okej för man behöver inte vara söt i stallet!

Det är så sjukt typiskt travare att se uttråkade ut innan dem ska ut... xD

Tjockis ville inte gå ifrån mig efter ridturen, jag hade ju morötter! ;)

Han ser lite ut som en rädd kanin här!


Men Hamras går från klarhet till klarhet! Och jag tror jag gör det med! Och gud vad kul vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar