fredag 19 oktober 2012

Djurparksdebatten...

Jag såg på kalla faktas inslag om Parken zoo som har avlivat utrotningshotade djur för att få plats för andra, sen slängt in de döda djuren i samma kontainer som foderdjuren. Och sedan har de legat där i flera år. Och en del djur har man matat rovdjuren med.

Jag tycker det är så sjukt det där. Och att kvinnan kan stå där och blåljuga så totalt och sen när de har den riktiga intevjun eller vad man nu ska kalla det så kan hon inte försvara det... så klumpigt! Nu avgick parkchefen och det göra en massa undersökningar, så det blir säkert bättre... Det får man hoppas i alla fall...

Jag är inte en sån som gillar att engagera mig i "viktiga frågor" eller så... Jag menar, hemlösa, drogmissbrukare, svältande folk, osv. För jag bryr mig inte om människor. I alla fall inte människor som inte tillhör min grupp eller bekantskapsgrupp. Och ja, det är säkert på många sätt otroligt själviskt och fel på flera olika sätt. Men det spelar liksom ingen roll. Jag kan inte riktigt tycka synd om folk jag inte träffat. De är inte viktiga för mig, de gör inte mig nytta, alltså gör inte jag dem nytta. Människor får skylla sig själva, de har ett val...

Men djur däremot, det ÄR synd om djur på ett annat sätt liksom. De kan inte hjälpa att de blir dåligt behandlade. Det är alltid människornas fel att de blir som de blir. Och om jag skulle engagera mig i en fråga så skulle det definitivt bli djur och deras mående...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar