fredag 5 oktober 2012

Översvämning!

Svenljunga håller som sagt på att bli totalt översvämmat, igen. Förra året var de så illa att flera hus stod i vatten och bror var nära att släpas med, men görs någonting? Nej... -.-'

Vi bor fem meter från Ätran och har tack och lov en vall som skyddar oss någorlunda, jag hoppas bara att den håller i år igen.

Såhär ska bron se ut! Älskar den!

Och såhär ska den söta gångstigen se ut^^

När det var som värst förra året så såg det ut såhär, om man kollar mot bron så ser man verkligen hur fyllt det är upp till valven.

Gångstig "över" ån, dock inte förra året. Här är det typ en höjning på 2,5 meter :/

Vår trädgård och vall! Förra året.

Pump

Huset på andra sidan gatan som ligger under ån, de hade ganska regäl översvämmning.

Här är närbild på huset!
 
Såhär såg det ut igår, men vattnet har höjts ännu mera nu, ca 10 cm under nattens ösregn.

Och nu är bron avstängd :(


Det känns verkligen sjukt att de inte gör något för att göra det enklare. Men ja.. Jag tycker det är extra läskigt med vatten som inte håller sig "på sin plats". Översvämmade åar och sjöar tycker jag är skitläskigt. Det är nog för att jag är rädd för vatten. Inte för jag är rädd för att simma, jag simmar jättebra. Men jag är allergisk mot kyla och vet att om jag trillar i så dör jag när det är under 22 grader typ. Äh jag vet inte, det är skitläskigt i alla fall, jag är inte rädd för mkt, men vatten på fel plats är verkligen illa för mig. Så konstig är jag... ^^

2 kommentarer:

  1. Det finns ju i alla fall en logisk förklaring till din fobi, vatten kan helt enkelt bli jävligt farligt för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant, men ja... Ändå... JAG KOMMER DÖ!

      Radera