söndag 28 oktober 2012

Nu jävlar lossnar det med Hamras!

Har varit på en totalt jävla klockren ridlektion med Hamras! Öppnor, slutor, halvt misslyckade bak-framdelsvändningar (Vi har inte gjort dem innan), nya ridvägar och övningar! GUD VAD KUL! WIIIE han var så jävla duktig hela tiden och jag är verkligen helt hög nu :D Skönt att börja rida lite enkla dressyrövningar ändå. Shit vad det gör skillnad! :D

Vi red dressyr minst en timme. Och det gick verkligen asbra! Vi fuskade lite med en halsförlängare idag med så att han ska lära sig att slappna av lite. Det gav verkligen ett jättefint resultat! Mycket bättre än de inspänningstyglarna jag haft tidigare! 

Tyckte det var så fint idag med frosten i gräset!

Älskar verkligen hösten när det blir sånt här ljus,
jag tycker verkligen det är så fint!

Någon har upptäckt mig i hagen.

"Är den där moroten till mig?" Han kan verkligen tigga!
Men det är så¨skönt när han kommer självmant!

Trött efter hård ridtur. Bilden är dock tagen uppifrån samtidigt som han börjar blinka.
Han var inte så död som han såg ut!

Ljushuvudet<3

Tiggarblicken igen! Fina pålle!


Här är några av "programmen" jag red idag!
Förkortningar:
S.V= Skänkelvikning
A.T= Arbetstrav
Ö.T= Ökad trav
/=Sluta
\=Öppna

Detta var definitivt svårast. Skulle göras i trav men så längt har vi inte kommit än
. Däremot blev öppnorna och slutorna suveräna idag!

Detta programmet trodde jag skulle bli jättesvårt. För Hamras och jag har verkligen inte koll på skänkelvikningar riktigt än. Det är lite roligt dock. Jag har inte tragglat sånt här ordentligt sen jag gick på ridskolan! Och just nu måste jag läsa mig till ALLT!

Detta programmet satt pefekt. Men det är ju den enklaste övningen med. Men det var skönt att ha halsförlängaren idag då han slappnade av i traven och gick ner på tygel så fint! Det var SÅ kul!

Sen gjorde vi lite åttor. Tränade på öppnor och slutor ytterligare, även fram-bakdelsvändningar. Men det måste vi verkligen träna lite till på. Jag måste nog faktiskt läsa en detaljbeskrivning på hur man gör det innan det sitter!

Till slut tyckte han dock jag var jobbig och började stampa med ena hoven. Haha. Men jag förstår honom. Vi hade verkligen kört stenhårt! Dessutom vid det laget hade vi haft 5 älgar gåendes på fältet bredvid min "paddock". Och de hade börjat röra sig mot mig, vilket jag tyckte var lite läskigt då en av dem var en gigantisk tjur! Och ja, hur jävla ofta möter man 5 älgar? Men Hamras brydde sig inte ett skit! Så då skrittadvi av och smet in i stallet innan älgarna kom för nära! Sen strechade jag honom riktigt mycket så han inte får för ont! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar