onsdag 10 oktober 2012

Fin dag!

Idag är en sån där dag när man bara blir så jävla glad av att leva, för vädret är så mysigt. Dimma och frost på morgonen, sen strålande sol på eftermiddagen. Så nu ska jag iväg och rida fina pållen... :)

Var i skolan innan och gjorde statistikövningar i excell, och fick definitivt reda på hur ofantligt dålig jag är på matte. Och att jag hatar matte fortfarande fick jag också fick jag reda på. De ville jag skulle räkna ut kvadratroten av 5, varpå jag frågar läraren vad en kvadratrot är. Läraren börjar förklara och jag fattar ingenting. Varpå han säger ja och sen adderar du det med 4. Då frågar jag vad addera var. Och ja, jag är så dålig.

Sen kom jag ju på att det egentligen inte handlade om siffrorna, utan mer om vilka koder som gör vad i excell, så det var lite mer som XML och programmering, vilket jag faktiskt är bättre på än matte. Så då gick det snabbt. Och sen var jag klar först. Sjukt...

Sen vart Helena och jag på internationella loppisen så vi kunde köpa krukor till våra växter som vi köpte för några dagar sen :) Fick träffa hennes syster med. Det var mysigt!

1 kommentar: