måndag 12 november 2012

Söndag!

Igår orkade jag verkligen inte blogga. Hade ingenting att säga. Fast det hände egentligen en del! Liten redogörelse!

Simon drog till kyrkan tidigt. Jag fortsatte sova. Har varit väldigt svårt att få till en bra sömn på senaste. Så bestämde mig för att sova ut trots att jag egentligen hade bestämt mig för att rida tidigt. Kollade ut genom fönstret, sov vidare. Vid 11-12 tiden ringde Simon och berättade att han raggat upp ett random par i kyrkan som såg trevligt ut. Gick och fikade med dem. Jag försöker somna om.

Tre minuter senare ringer Magdalena och undrar vad jag gör. Öh inget. Okej då kommer vi upp! Okej? :)
Så då kommer hon, Tobias, Tias och tre hundar upp till oss. Helt sjukt kul! Jag som haft sån hundabstinens! :D

Sumo och lite Magdalena! Tindras son.
7-vägskorsning med collie inblandat parat med renrasig collie. 

Lillehunden Falcon. Blandning Labbe, BC, och Greyhound.
Han är jättemysig. Det svarta bakom är tindra.

Katterna klarade hundarna jättebra med. Loppan var framme och nosade på dem och Amadeus skrämde livet av "lillehunden" Falcon (mankhöjd minst 105 vid 7 månaders ålder).  För övrigt var Sumo och Tindra med också! Men jag har hardcorekatter. Utom Lusen, han är en mes.

Sen när vi druckit kaffe och te så skulle de dra efter en sisådär två timmar. Och jag drog till stallet för att mata osv. Och flytta hästar från hage här till hage hit.

Magdalena med familj skulle åt samma håll och mata kalkonerna. Så vi drog dit samtidigt men jag med moppe, dem med bil. När jag kom fram så tog jag ut Hamras. Letade med blicken efter Lord men såg han inte och tänkte att ja. Han är väl i skogen dådå. Går med Hamras till nästa hage. Ser en rumpa av NÅGOT ute på åkern någon kilometer bort. UTANFÖR hagarna alltså. Inser att nej, det är ingen älg, det är Lord. Går ut en bit på fältet och ropar på Lord som i full galopp kommer mot mig.

Han ser dock att det inte är matte utan bara den där som håller på med Hamras hela tiden, och så viker han av. Och galopperar iväg åt ett annat håll. Magdalena och deras bil är på väg mot mig när jag springer efter det lilla russet. Och som tur väl är så fångar Magdalena in honom ganska fort efter att hon hoppat ur bilen.

Ja. det var spännande. Men han fick lite motion i alla fall. Och synen när Lord kommer galopperande mot mig och gnäggar hejvilt. Den var ganska fantastisk faktiskt.

Resten av dagen handlade vi. Och lagade asiatiskinspirerad kycklinggryta. Jävligt god.

Känslan som uppstår......

                                    ......När du tar första tuggan av din otroligt goda asiatiska gryta och bränner hela tungan så svårt att du knappt kan äta. FML!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar