torsdag 15 november 2012

Den elaka vågen.


Var på vattengympan idag. Det var kul fast jag kände mig i jävligt bra form och det var lite för lätt fast jag rörde mig så intensivt jag kunde. Men vi var bara på ett pass idag då vi var tvungna att gå hem och laga mat.

Sen fick jag för mig att väga mig. 
På vågen som står i hörnet av badhallen och ser så snäll ut.
Den var inte snäll.
Jag känner mig som att jag är i jävligt fin form för att vara jag. 
Inte så ont, väldigt rörlig.
Tränar mycket.
Jag är mindre än på minst två år.
Men enligt den elaka vågen väger jag 40 kilo mer än jag skulle ha gissat.
40 kilo är mycket.

Sen finns det en del saker som jag vet spelar in.
Jag var blöt eftersom jag precis varit på vattengympan.
Jag hade inte gått på toa på hela dagen.
Jag åt innan jag drog till vattengympan.
Min bikinitröja väger ett ton.

Men ändå.
Känns så jävla knäckande.
Tror verkligen den var felinställd eller något.
Jag tror jag tänker intala mig det i alla fall.
Nu ska jag gå och lägga mig och ignorera min man som vill trösta mig.
Jag orkar inte. 
Fast han är så snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar