onsdag 21 november 2012

Bra dag

Sov som sagt länge idag. Jag hatar vädret! USCH!
Drog till stallet vid ett för att ge mat och longera Hamras.
Var ju lite orolig för Hamras för han kändes konstig för några dagar sen. Men idag när jag longerat en stund syntes ingenting. Han var verkligen jättefin i rörelsemönstret så bestämde mig för att hoppa upp och rida lite barbacka! Gick skitbra verkligen! GUD vad kul det var!

Jag har ju inte ridit barbacka sen jag red Dockan. Då gjorde jag ju det hela tiden.
Ett tag kunde jag ju nästan inte rida med sadel för jag bara red barbacka.
Haha.
Men bestämde nu att hädanefter ska jag rida barbacka när jag är i hagen och rider dressyr och så. Kände ju verkligen att han jobbade med ryggen och så. Plus att jag får bättre hållning och sits!
Bara bra saker.

Sen efter ridturen fyllde jag på vatten. Typ 60 liter i ett badkar då den andra bunken antagligen gått sönder. Så jag gick verkligen många varv! Heeeelt genomsvettig efter, men all träning är bra!

Jag skulle egentligen ha vilat idag efter några aktiva dagar. Men jag är verkligen dålig på det har jag märkt. Har fortsatt med LCHF dieten idag. vad är jag inne på. dag tre? Ja nått sånt.
Tycker fortfarande att det är ett konstigt koncept. Fatta vad fel det känns att äta sås. Fett. Ägg. I mängder.

Idag har jag ätit:

frukost: Äggmjölk och kaffe.
lunch: öööh då var jag i stallet.
Middag: Stekt picnicbog lagd på lökbädd och in i ugnen med lite grädde i.
Sen broccoli och hemmagjord Bearnaise-sås.

Och nu är jag inte hungrig. Wierd. Brukar äta typ 2-4 ggr per dag annars. Plus att jag äter WAY mindre portioner. Meningen är ju att man ska äta tills man är mätt. Inte proppmätt utan ohungrig. Och ja. Det funkar faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar