måndag 12 november 2012

Ridning!

Var och red Hamras idag och fokuserade på konditionen. Galopp och travintervaller. Trav i form så att han jobbar med bakdelen. Det gick okej tror jag. Han är lite dålig på att hålla upp sig själv i galoppen i bakdelen. Och det är lite jobbigt för det blir inget driv och jag kan inte stå i lätt sits då. Han saktar bara av då. Jag måste träna på att stå i lätt sits med för jag har suttit så mkt i galopp nu att jag inte har rätt muskler i benen längre.

Menmen. Nu har han ju skor och får foder varje dag så då ska det bli fason på honom. Och nästa gång ska jag köra dressyrpass med cavalettibommar för att vara maximalt jobbig! Mohahaha. Han är bättre i dressyrmusklerna än i konditionsmusklerna. Men ja.

Sen efter Hamras ridtur (typ en och en halv timmes pass) så bestämde jag mig för att longera lillehästen Lord. Han är verkligen jätteduktig. Saktar ner jättebra med bara rösthjälp och bjuder bra. När han blev svettig på bogen och frambenen saktade vi av. Duktig pålle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar