fredag 9 november 2012

Vill ha hund. Men.

Jag och Simon har ju kollat på olika hundraser i en evighet nu. Över ett år. Jag vill verkligen ha hund. Känner mig så sjukt ofullständig utan! Så hemskt! Vi har kollat på Kooiker, Labbe, Springer spaniel, Dansk-svensk gårdshund och säkert någon till. Hade verkligen varit hur skönt som helst med en vovva i vårt liv. Men dels så är det fel att ha så länge jag har råttorna. De blir ju inte hanterade tillräckligt som det är. Sen så kan jag inte ha valp förrän jag är klar på BIB. Suck.

Har tänkt mycket på min ängel med på senaste tiden. Kia. Min jämthund som allt var så fel med. Hon dog när hon var ett år och nio dagar gammal. Hon var underbar, fast hemsk för jag tror vi gjorde alla fel som fanns med henne. Men jag visste inte. Mamma visste inte. Ingen visste. Och det var just det som var felet.

Denna gången försöker vi göra allt rätt. Pluggat på i över ett år nu. Rasstandarder, träning osv. Vi är dock inte klara än på långa vägar. Jag ska göra allt rätt. För dig.

Finaste Jämthunden i världen.

Fan vad jag saknar dig :(

Finaste valpingen också.

Första natten. Kärlek.

Obstinat tonåring, och om jag fick välja skulle jag ta det med. För jag saknar dig.

Söta galning.

På åkern när vi var med hästarna. Hon älskade det.

Alltså. det finns verkligen ingen sötare hund än dig Kia.

Galning.

Din sista dag. Önskar vi kunde gjort mer. :(

Galning!

Galning!

Galning!

<3 Söta flickan på promenad till utkiken.

I lugn och ro med Lucifer. 

Detta är alla bilder jag har på dig. Resten försvann med förra hårddisken. Saknar dig så. Och det var ändå 5 år sen du dog nu. Det försvinner inte. Utan blir bara mer och mer för varje år. 
Min fina vackra hund. Jag tänker på dig varje dag. 
Älskade Kia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar