måndag 5 november 2012

Jävla köldallergi.

Jag VISSTE det var något fel på mig! Fan då!

När vi gick till friskis så kände jag mig jävligt yr ute. Vinglade som om jag var full och kände mig dålig. Och så frös jag. Som en gnu. Sen när jag väl kom till Landbohallen och kom in i värmen så blev det genast bättre. Körde hela passet och det gick bra. Dock utan skor, jag MÅSTE köpa nya innan nästa måndag, inte bra för fötterna att vara utan!

Sen på näst sista låten började händerna svullna lite. Tänkte inte så mycket på det utan körde på som bara den. Sen när det var dags för strechingen så började dem svullna på riktigt! Kunde inte böja fingrarna.

Just då satt jag på golvet med benen utsträckta och insåg att jag inte skulle kunna komma upp... För jag kunde ju inte ta emot med händerna, så svullna var dem.

Sen skulle jag ta på mig kläderna. Vilket inte gick. Så Simon fick hjälpa mig. Lagom pinsamt. Sen under promenaden hem började jag känna att halsen började svullna upp. Läskigt as hell! När jag kom hem la jag mig i sängen och Simon rusade efter allergitabletter. Tog två stycken och la mig och huttrade samtidigt som jag kände mig febrig. Självklart utan feber då.

Sen somnade jag som om någon knockat mig. Sov en timme. Känner mig fortfarande inte helt okej i halsen faktiskt. Men fingrarna är okej i alla fall.

Jag hatar köldallergin. Jag trodde dessutom jag var av med det värsta av den. Men nej, tydligen inte! :(
Med facit på hand är det inte konstigt jag kännt mig dålig idag. Inte ens konstigt att tentan gick dåligt. Känns på sätt och vis lite skönt att ha något att skylla på.

Men den här allergiattacken har nog varit igång sen i morse! Därför den är så svår att bli av med också!
Usch. Nu ska jag äta i alla fall! Ska bli jävligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar