fredag 9 november 2012

Vattengympan! Nästan lite naket ;)

Igår orkade jag inte blogga. När jag kommit hem från skolan efter att inte ha gjort ett skit var jag verkligen heeeelt slut. Så jag och Simon sprang till sängen och sov sedan i två timmar. Mycket skönt.
Jag sov under hans (egentligen vårt) dubbeltäcke med honom. Frös som en idiot verkligen. Och det är ju jävligt ovanligt för mig.

Efter siestan så åkte jag ut och matade hästarna lite snabbt. Sen tog vi stavarna och badkläderna och gick upp till badhuset vid halv 6 ungefär. Vi har ju bestämt att komplettera friskispassen med vattengympa och igår körde vi faktiskt två pass efter varandra. Så jävla skönt! :)

Men efter var jag vekligen helt slut. Orkade knappt gå hem och mådde nästan illa av ansträngningen. Men ja, det är bra för benhinnorna i alla fall!

Kom på att jag MÅSTE verkligen ha en ny baddräkt. Just nu har jag världens fulaste bikini-grej som var menat att vara tillfällig, för två år sen när jag var mkt tjockare. Den består av en turkås bikiniunderdel som jag köpte som en hel bikini i Prag, när jag var 15. Så ja, överdelen till den bikinin dog och jag fick en bikinitröja av mamma. För den var för stor för henne just då. Men på mig satt den som ett korvskinn. tänk tjockis i kasslernät.... typ.

Bikinitröjan är orange-rosa-andra färger fläckig. Inte snygg men ganska bekväm, vilket är dess enda fördel. Så detta har jag alltså haft. Och bikiniunderdelen är så utsliten att jag igår insåg att man ser min rumpa. Tydligt. Det var spännande.

Dessutom har BÅDA delarna blivit för stora. Tröjdelen sitter ok över tuttarna som än (tack gode gud) inte har krypt, men det över magen fladdrar friskt i vinden. Underdelen är så utsliten att den trillar av eftersom jag dessutom blivit mindre. Så när jag gjorde vattengympaövningarna igår som innebar att mån på något sätt skulle hoppa i vattnet så fick jag hålla i byxorna och tröjan samtidigt då den ena åkte upp och den andra åkte ner. Och tuttarna rymde ÖVER kanten en gång med. Mycket spännande.

Jag ska få en PASSANDE baddräkt i Julklapp av älskling. Snart. Helst innan nästa torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar