söndag 18 november 2012

SÅ jävla fullt upp!

Gick upp vid nio idag då Helena skulle hämta oss klockan 10. Drog med henne till Limmareds second hand som vi hittade massor av grejer på. Handlade för lite drygt 500 Simon och jag tillsammans! Herregud vad kul vi hade!

Vi hittade bland annat "mina" muggar. Ni vet de blå med en gul blomma på? Ganska fula, men underbara att dricka ur! Nu har jag 7 stycken!!!

Sen hittade jag en superfiffig väska. Som man antingen kan ha som ryggsäck eller på hjul! Blå, fin, oanvänd! Jättefin verkligen och det är så skönt att kunna välja att dra eller bära!

Sen 3 ungsformar i varierande storlek.
En sopp/gryt-förvarings gryta.
Två knivar.
Ett glöggset med 8 muggar, stor gryta och värmeanordning. Grön.
En ful grej, som jag inte vet vad det är än men som jag var tvungen att ha.
Två böcker till Simon.
Simon köpte skinnjacka och arbetsbyxor!
Jag hittade även spelet som heter Finans! Askul!
Jag tror det var allt.

Tänkte ta bilder imon och lägga upp tror jag :)

För att få in allt i skåpen var vi tvungna att slänga hur mkt som helst. Men ja. det var skönt! Vi använde ju inte det som slängdes så ja.

Efter detta stack vi och åt Pizza. (Japp, helt fel men ja. det var dags nu...) Sen lämnade vi av Simon och alla grejorna i lägenheten och drog ut i skogen och plockade svamp. Fanns knappt någon men det var kul i alla fall! Sen förbi stallet på hemvägen.

Väl hemma däckade jag i soffan i två timmar.
Drömde att Simon blött ner soffan och ställt ut den nere vid ån för att torka (i västra götaland???). Och jag sprang och letade efter soffan och när jag tittade ut såg jag den flyta iväg. Mmmm jävligt torr soffa det där... -.-' Karlar!

Sen kom Simon hem från sina nya vänner (ni vet de där han gick fram till i kyrkan och sa att de såg trevliga ut, nu ska vi prata). Typ. Och nu har vi städat HELA lägenheten!  Jag har städat råttburarna och gjort aktivering för dem.. Jag har skrubbat toaletten kliniskt ren. Jag har diskat. Vi har dessutom fixat i ordning "all" svamp jag och Helena hittade idag. Men lite fick vi ihop i alla fall! Det var mysigt. Imon fortsätter vi att plocka in och sortera ut ur köksskåpen så våra nya saker får plats! Nu är jag trött och Simon tröttiterad!

Tröttiterad är ett bra ord. Det beskriver Simon bra. När han är trött. Och irriterad.

1 kommentar: