måndag 19 november 2012

LCHF-start.

Nu har jag gått över till LCHF. Hittills har jag druckit äggmjölk till frukost. Biffar och broccoli och sås till middag och nu äggmjölk igen. Spännande.

Äggmjölk innehåller ingen mjölk. Det innehåller:
En klick smör, typ matsked.
En klick cocosfett, typ matsked.
Ett helt ägg plus en äggula.
1.5-3 dl vatten.

Koka vattnet, häll över det andra. Mixa. Klar.
Känns så fel att äta fett. Men LCHF-are äter tydligen så. (Konstiga jävlar!)
Men ja. Otroligt nog är det helt okej. Smakar grädde. Med cocos i.
Och jag var mätt i MÅNGA timmar innan. Och nu när jag var hungrig tog jag några klunkar. Sen mätt igen.

Var i stallet och red Hamras innan. Klättrade och sen travade en massa. Han blev dock konstig mot slutet. Han känns dock konstig och gungar konstigt. Som om han har ont i ett av frambenen. Men han reagerar inte när jag trycker... Wierd.. Dock är ena musklen mycket lösare än den på motsatt sida. så undrar om han har ont där. Just nu är han skitjobbig att trava. Går knappt frammåt och gungandes, känns liksom inte så bra. Så ja. Tror jag ska longera honom och kanske skritta bara resten av veckan. Tråkigt men så blir det.

Som jag ser det har han antingen ont i en muskel, ett ben, eller så har han "skoskav" efter att ha fått skor nu och en ny ställning på benen. Vi får se helt enkelt! Men orolig är jag!

Sen kom jag hem, gjorde biffar, sen direkt iväg till hopp och skrik-passet. Kände mig jävligt mycket i form. Så det var skönt! Tog verkligen i idag! Sprang snabbare, hoppade högre. Ja. Hela köret.
Ska imon lyckas ta mig till elevhälsan för att försöka väga mig. Yay! Alltid lika kul! Men jag tror fan inte på vågen i simhallen. Och om den har rätt så har jag jävligt mycket muskler. För jag kan fan inte väga så mycket.

I så fall har jag hemsk självbild... åt fel håll. Alltså inte att jag tycker jag är för tjock utan att jag tycker att jag är smalare än vad jag egentligen är. Hmpf. Möjligt. Men jag tror inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar