fredag 23 november 2012

Matdagboken!

Hittat den som App. Funkar verkligen asbra. Den räknar ut KH, Protein och Fetthalt i maten man äter. Sen även antal kalorier. Nu när jag så smått gått över till LCHF (ja eller vaddå smått, jag är ganska så strikt) så äter jag mindre än innan.

När man går på LCHF ska man ju inte räkna kalorier, men jag gör det ändå så att jag liksom ha koll. Tänkte se efter en vecka hur resultatet blir så jag vet hur mycket/lite jag ska hålla mig till för att gå ner.

Hittills känns det annars bra. Men tråkigt. Maten är tråkigare än MIN diet. Min diet funkar ju men jävligt mkt långsammare.

Hittills har jag upptäckt av LCHF att:
Jag är mindre hungrig
Jag äter mindre
Jag dricker en stor del av mitt dagsbehov
Jag är piggare
Jag har sovit sämre (vet dock inte hur relaterat det är)
Jag är mätt längre
Jag HAR minskat från 102-99 (Visserligen svänger det ganska regält såhär normalt sätt men det intressanta blir om det fortsätter neråt!)
Man bajsar jättesällan

Idag har jag ätit:
2.5 dl kaffe
20 g kokosfett
200 g picnicbog
75 gram Bearnaise
100 gram tomat
100 g fläskfile
100 g morot
20 g smör
33 g ägg
20 gram kokosfett
75 g ostkaka
0.5 dl grädde.
3 dl mjölk

Allt som allt 1734 kcal
Protein: 82 g
Fett: 140 g
Kolhydrater 38 g

Känns som lite för mycket KH, men ja. Jag tror att det på det stora hela blir ganska okej faktiskt. Jag hoppas det i alla fall.

Sen måste jag ju påstå att Matdagboken räknar ganska högt och jag tar även i lite i överkant när jag gissar vad saker väger. Så jag tror det är mer än vad jag egentligen dricker och äter. Menmen. Mjölken står tex bara som 3% i matdagboken, men jag dricker bara 1.5% fett så där har vi ett fel. Sen gjorde jag ju ostkakan själv, och den är det MYCKET mindre KH i än vad matdagboken räknade ut. Men skit samma. Det är ju bara för att få ett hum ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar