fredag 9 november 2012

SATS reklamen som Katrin Z kritiserat.

Jag kommenterade just Katrin Z:s inlägg om den nya SATS-reklamen. Den visar ju som sagt en bild på en tjej som heter Josefine, 33 år, som står och småler lite. Sloganen är "i början var det ingen lek, nu är det ren kärlek".

Katrin har fått ofantliga mängder kritik för det här inlägget, som ja, antagligen var lite för hårt riktat mot Josefine som person även om detta inte var meningen. inlägget är här:  Katrins inlägg .

Och ja, reklamen är OTROLIGT dåligt utformad. Jag menar det är inte direkt en bild man blir inspirerad att börja träna av. Och detta tycker jag inte alls har att göra med Josefine som person, utan snarare med ljussättning, bakgrund, slogan, ja hela intrycket. Och ja, Josefine ler lite, men inte fan ser det ut som ren och skär kärlek, som reklamen vill få fram.

Och ja, om jag får vara krass så anser jag faktiskt inte att de har valt rätt modell heller. Och nu får jag försöka betona detta, jag tycker INTE att Josefine är FUL eller särskillt ÖVERVIKTIG, utan jag tycker bara inte att det är INSPIRERANDE nog! Okej, förstår ni vad jag menar?


Jag tycker inte JOSEFINE har misslyckats, utan SATS har gjort det i sitt försök att locka nya kunder med en inspirerande bild. Fattar ni? För den här bilden är inte bra. Alls.

Sen ja. Katrin skriver ju ganska hårt. Och det är ju liksom lite det som är hennes grej. Om andra inte håller med henne så får de väl se åt ett annat håll och konstatera att de inte håller med. Men hon måste ju fortfarande få ha sin åsikt.

Sen kan ju bara jag privat konstatera att om jag liksom inte nått ett bättre resultat om 13 år med min viktnedgång, så kommer jag göra något ännu mer drastiskt. För jag vill fanimig vara smal och må bra. Och det gör jag inte nu med denna vikten.

Och jag länkade till min blogg på Katrins blogg, så har jag otur så får jag hit haters nu, men det är okej. Det kan vara spännande! Jag tycker i vilket fall att folk ska få uttrycka sig som dom vill. Sen kan man låta bli att hålla med.

Och om någon nu har missförstått mig med det här inlägget vill jag då förtydliga att jag INTE  ger Josefine kritik, utan jag kritiserar SATS. Okej?


2 kommentarer:

  1. Åh, försökte kolla Katrins inlägg men det stod att det inte fanns.. :( Ja, kan väl hålla med om att det inte är en superinspirerande bild, men ser absolut inget fel på Josefine. Tycker att mycket hade kunnat bli bättre om de bara typ bytt kläder på henne eller vad som helst. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men precis det är ju det jag menar. Dåligt utformad, inte dålig form på Josefine. Ganska normal skulle jag säga.

      Radera